اداره توسعه مدیریت و منابع
اداره توسعه مديريت و منابع
1- امین فرتاش نعیمی – رییس اداره توسعه مدیریت و منابع
2- مژگان عرفان خسروشاهی – کارشناس امور مالی
3- نعیم زیاد خانی – کارشناس برنامه و بودجه
4- منیژه ابهری – کارگزین
5- جعفر اسدی – حسابدار و امین اموال
6- فرشید وطن پور خیاوی – حسابدار
7- سیروس وزیری – کارپرداز
وظایف مربوط به امور اداری :
1- نظارت بر اجراي سياست ها و خط مشي هاي اداري و مالي و استخدامي و امور مديريت منابع انساني و اداري ، رفاهي و استخدامي واحد های اداره کل در قالب سياستهاي كلي ابلاغي .
2- ارزيابي وضعيت نيروي انساني مورد نياز واحد هاي اداره کل براساس شاخص ها و ضوابط مصوب و درخواست صدور مجوزهاي استخدامي از سوي مراجع ذيربط با هماهنگي سازمان اداری و استخدامی استان
3- انعكاس نارسائي ها و مشكلات واحد هاي اداره کل در زمينه توسعه مديريت و سرمايه انساني به مراجع ذيربط
4- نظارت بر اجراي تمامي امور اداري و تشكيلاتي ، ارائه تسهيلات رفاهي و استخدامي كارمندان اداره کل هواشناسی استان براساس قوانين و مقررات .
5- اعلام نظر در مورد كيفيت نيروي انساني مورد نياز ستاداداره کل و واحدهاي شهرستاني و انجام تشريفات مربوط به بكارگيري و جذب و استخدام و صدور احكام مطابق قوانين و مقررات مربوطه.
6- اجراي طرح ها و برنامه هاي مصوب و ابلاغي سازمان اداری و استخدامی استان و سازمان برنامه و بودجه استان مرتبط با وظايف واحدهاي ستادی و شهرستان های اداره کل و اعمال نظارت و هماهنگي لازم در اين زمينه .
7- توانمند سازي و افزايش سطح دانش و مهارت كارمندان از طريق سازماندهي و پيش بيني آموزش هاي مناسب در چارچوب سياست ها و برنامه هاي ابلاغي در سطح استان و نظارت بر اجراي آن.
8- مديريت فرايند از طريق نظارت بر تهيه ، تنظيم ارزشيابي و اجراي برنامه هاي آموزشي كارمندان با همكاري مراجع آموزشي ذيربط .
9- مديريت اجراي ارزشيابي نوبتی كارمندان در رابطه با اهداف و برنامه هاي ارزشيابي.
10- نظارت بر اجراي برنامه ها و طرح هاي تحول و نوسازي اداري و مصوبات شوراي عالي و ارائه گزارش هاي لازم به سازمان اداری و استخدامی استان .
11- تهيه الگو و سيستم هاي اطلاعاتي متناسب با نيازهاي موجود اداره کل
12- نظارت بر ارائه صحيح خدمات پشتيباني سخت افزاري به واحد هاي مختلف اداره کل.
13- حمايت از طراحي و تهيه بسته هاي مناسب نرم افزاري براي انجام فعاليت واحد هاي مختلف اداره کل
14- نياز سنجي و نظارت بر اجراي طرحهاي مطالعاتي و پژوهشي و ارزشيابي آن در چارچوب سياستهاي ابلاغي كشور.
15- نظارت بر انجام مطالعات و بررسي هاي لازم در مورد روشهاي انجام كار، تهيه و تنظيم و پيشنهاد تشكيلات تفصيلي و شرح وظايف پست های اداره کل در چارچوب قوانين و مقررات مربوطه .
16- انعكاس تغييرات و اصلاحات تشكيلاتي واحد های اداره کل براساس ضوابط و شاخص هاي ابلاغي در سقف پستهاي سازماني مصوب
17- نظارت بر چگونگي انجام آئين نامه ها و دستور العمل ها و رويه هاي اجرايي كار.
وظایف مربوط به امور مالی :
1- نظارت بر اجراي امور مالي اعم از نگهداري دفاتر ، اعتبارات ، هزينه ها و تهيه و تنظيم و صدور اسناد مالي و وصول اعتبارات تخصصي براساس قوانين و مقررات.
2- نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات و دستور العمل هاي مربوط به برقراري حقوق و مزايا و فوق العاده ها.
3- نظارت برانجام كليه امور خدمات و تداركات ستاد اداره کل و واحدهای شهرستانی براساس قوانين و مقررات .
4- نظارت بر اجراي بودجه تفصيلي ابلاغ شده به اداره کل
5- نظارت بر تهيه و تنظيم بودجه پيشنهادي (اعتبارات هزينه اي و تملك دارايي هاي سرمايه اي ) ستاد اداره کل و شهرستان های تابعه براساس برنامه هاي تنظيم شده با رعايت مقررات و ضوابظ و دستور العمل هاي بودجه.
6- نگهداری حساب اعتبارات بر اساس قوانین بودجه سالیانه کشور
7- حفظ و نگهداری اسناد و دفاتر مالی مطابق ضوابط دیوان محاسبات کشور
8- نگهداری حساب اموال دولتی و نظارت بر حساب اموال مذکور و همچنین نظار بر انبارها
9- نگهداری حساب اموال غیرمنقول و همچنین سوابق مربوط به آنها و ارائه سند مالکیت برای ارسال به مراجع ذیربط
10-تهیه و تنظیم و پرداخت لیست حقوق و مزایای کارکنان شاغل ، بازنشسته و موظفین
11-اعلام نظر درخصوص پیش نویس قراردادها مطابق قوانین و مقررات مالی
12- اعمال کنترل های داخلی و بررسی صحت مانده حسابها