وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم می باشد.
هر سازمانی در راستای تحقق اهداف، اجرای ماموریت ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه تام مخاطبان خود می باشد. بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخورد های حاصل تعاملات دوسویه ، انتخاب راهبرد های ارائه خدمت، سخت و ناممکن می گردد. به بیان دیگر ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکانپذیر است که مخاطب، میزان رضایتمندی خود را از دریافت خدمات اعلام ، تعامل و مشارکت خود را کامل نماید. سازمانی در ارائه خدمت موفق تر است که بتواند نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسب جلب رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ نماید.

1- در جهت خدمت رسانی بهتر و اطلاع از نظر کاربران امکان نظر سنجی از کاربران وجود دارد که می توان بازخورد مناسب را دریافت نمود و متناسب با آن تغییراتی در جهت بهینه شدن فرایند انجام داد.

2- جهت دریافت پیش بینی های روزانه کارشناسان پیش بینی استان در هر زمان در دسترس هستند همچنین کارشناسان همدیدی استان واقع در ایستگاه های فرودگاهی و سینوپتیک اصلی به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو مردم در خصوص پیش بینی های اعلامی اداره پیش بینی هستند.

3- کاربران کشاورزی عضو تهک (توسعه هواشناسی کاربردی ) از تحلیل های جوی و توصیه های کشاورزی مطابق با هر پدیده جوی از طریق پیامک مطلع خواهند شد.

4- اطلاعیه ها و اخطاریه های جوی پس از صدور به صورت نمابر اتوماتیک، شبکه دولت ، پیامک و در پورتال اداره کل در اختیار مسئولین استان قرار می گیرد.

5- کشاورزان و مردم هر منطقه با حضور در ایستگاههای هواشناسی منطقه خود حداقل ماهی یکبار از وضعیت جوی و پیش بینی ها مطلع شده و اقدامات لازم را برای افزایش راندمان کار کشاورزی ، ساختمان سازی و… به انجام می رسانند.

6- جهت رفاه حال مسافرین در ایام مختلف سال جلساتی متعددی با ستاد حوادث ، مدیریت بحران و راه و شهر سازی برگزار می گردد که درآن با توجه به پدیده های پیش بینی شده تمهیدات لازم در خصوص رفاه حال مسافرین و حفاظت از جان و مال مردم انجام می شود.

لینک های مفید